Home Prima Pagina 14 Beneficii dovedite ale semintelor de Chia!

14 Beneficii dovedite ale semintelor de Chia!

Semințele de Chia au foarte multe beneficii pentru sănătate!

Acestea sunt una dintre cele mai vechi surse de nutriție din lume, se zice că au fost consumate de vechii azteci și de maiasi încă din anul 3500 î.Hr. și chiar folosite în scopuri medicinale.

Astăzi, datorită disponibilității pe scară largă, acestea sunt o sursă de putere pentru oricine! Semintele de chia sunt bogate în substanțe nutritive și sunt atât de ușor de utilizat, ele pot fi consumate crude, înmuiate în suc, adăugate în terci in budinci in produse de cofetărie și amestecate cu iaurt, salate, quinoa și vegetale.

Semintele de chia au, o abilitate uimitoare de a absorbi apa si grasimile, astfel incat sa poata fi folosite pentru a ingrosa sosurile sau ca un substituent de ou in retetele vegane!

Iată 14 beneficii pentru sănătate dovedite ale semințelor de chia:

1. Sunt bogate în antioxidanți
Semințele Chia sunt bogate în antioxidanți care ajută la combaterea daunelor provocate de radicalii liberi în organism, de asemenea, ajută la prevenirea hrănirii grăsimilor sănătoase în semințe.

2. Semințele Chia sunt în general nemodificate genetic și cultivate organic
Semințele Chia sunt organice, crude, nemodificate genetic, neiradiate și produse fără pesticide, ceea ce înseamnă că acestea sunt una dintre cele mai pure semințe din lume, astfel încât să le puteți mânca fără să vă faceți griji cu privire la consumarea reziduurilor de pesticide dăunătoare!

3. Semințele Chia sunt potrivite pentru o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați
Dacă urmăriți aportul de carbohidrați, atunci semințele de chia sunt prietenul tău! Conținutul net de carburanți este de numai 1 gram pe uncie, ceea ce este foarte scăzut! În plus, deoarece semințele de chia conțin atât de multe fibre, ele vă pot ajuta să rămâneți satul mai mult timp – susținând orice efort de scădere în greutate sau pur și simplu stopând aceste stari de foame.

4. Sunt bune pentru sistemul digestiv
Fibrele din semințele de chia ajută de asemenea la susținerea sistemului digestiv. Hrănirea bacteriilor din intestin, care le ajută să prospere și să vă hrănească corpul cu compuși esențiali pentru imunitate și sănătate generală.

5. Semințele Chia sunt o sursă importantă de proteine ​​din plante
Aceste semințe mici sunt de aproximativ 14% proteine, ceea ce este ridicat în comparație cu majoritatea plantelor! O dieta mai mare in proteine ​​a fost demonstrat pentru a ajuta la reducerea poftei de mancare, pentru a imbunatati repararea muschilor, si chiar a opri gustarea pe timp de noapte cu 50%!

6. Încercarea de a pierde în greutate? Adăugați Chia!
Datorită conținutului de proteine ​​și fibre din chia, precum și abilității sale de a absorbi o grămadă de apă (puterea de umplere a abdomenului!), Semințele de chia fac un plus de dietă dacă încearcă să mențină sau să piardă în greutate .

7. Semințele Chia sprijină oasele sănătoase
Semințele de chia au mai mult calciu decât cele mai multe produse lactate, oferind 18% din doza zilnica recomandată pentru adulți într-o singură uncie! Pe lângă faptul că este bogata în mai mulți nutrienți importanți pentru sănătatea osoasă, incluzând calciu , fosfor, magneziu și proteine.

8. Ajută la detoxificarea corpului
Fiind cea mai mare sursă de plante combinată de omega-3, fibre și proteine, semințele de chia sunt un plus de mare pentru eforturile dumneavoastră de detoxifiere. Acestea ajută la susținerea căilor de dezintoxicare naturale ale organismului, repara celulele, reduc inflamația și susțin un sistem digestiv sanatos.

9. Sunt o hrană naturală pentru frumusețe!
Amestecul de nutrienți din semințele de chia, cum ar fi grăsimile sănătoase, proteinele și mineralele, inclusiv zincul, contribuie la sanatatea pielii, părului și a unghiilor.

10. Protejați-vă inima cu Chia
Doar o lingura de chia vă va oferi 100% din necesarul zilnic de omega-3 ALA. Cercetările arată că omega-3 pe bază de plante este esențială pentru o inimă sănătoasă, ajutând la scăderea colesterolului, menținând în același timp funcția arterială corespunzătoare. Atât omega-3 ALA cât și DHA (găsite în pește uleios) sunt vitale pentru scăderea riscului bolilor cardiovasculare, iar chia are destule!

11. Reduceți riscul de cancer de colon
Cu un continut de fibre de 36% si un echilibru perfect de 80% insolubil fata de 20% solubil, chia ajuta la scaderea colesterolului, imbunatateste sanatatea intestinala si regularitatea si poate reduce riscul de cancer de colon.

12. Reduceți riscul de sindrom metabolic
Semințele de Chia sunt bogate în fibre solubile care se dizolvă în apă, umflături pentru a forma o substanță asemănătoare gelului. Acest lucru vă ajută să îmbunătățiți sănătatea inimii prin păstrarea vârfurilor de zahăr din sânge și scăderea colesterolului.

13. Semințele Chia sunt lipsite de gluten
Asta inseamna ca cei cu boala Celiaca si cei cu intoleranta la gluten sunt, de asemenea, capabili sa se bucure de beneficiile acestor seminte super! În plus, ele nu vin cu efectele potențial dăunătoare ale glutenului atunci când sunt consumate în exces.

14. Semințele Chia sunt excelente pentru cei cu diabet zaharat
Un studiu la cei cu diabet de tip 2 a arătat că semințele de chia pot scădea semnificativ tensiunea arterială și este un marker pentru inflamație.

Semințele de Chia nu sunt doar distractive pentru a mânca, dar sunt atât de pline de bunătate că sunteți corpul le va iubii!

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.