Home Glosar Drojdie inactiva sau Drojdia nutrițională

Drojdie inactiva sau Drojdia nutrițională

Drojdia inactiva este numita “proteina vegetarienilor”, deoarece este o sursa bogata de proteine complete, avand peste 55% proteina de calitatate. Cu un continut de 18

amino-acizi, fulgii de drojdie intra in categoria proteinelor complexe si pe langa acestea, contin si 15 minerale.

Fulgii contin o urma de minerala, numita chromium, cunoscuta ca un factor de toleranta al glucozei. Acesta este raspunzator de reglarea glucozei fluctuante din san

 

ge in cazul diabeticilor, si a presiunii arteriale scazute. Alte elemente aflate din belsug in fulgii de drojdie: magneziu, cupru, vanadium, molybdenum si litium.

Drojdia nutrițională – denumită și drojdie inactivă – se fabrică dintr-o ciupercă căreia îi plac “culturile dulci” (trestia de zahăr, sfecla de zahăr).

După ce este recoltată, drojdia trebuie să fie “dezactivată”, adică omorâtă prin uscare la temperaturi ridicate. Odată dezactivată, nu mai este vie, deci nu mai are puterea de a crește și a se multiplica. Prin urmare, nu poate fi folosită la făcutul pâinii, de exemplu. După uscare, este râșnițată și transformată într-un fel de pudră sau fulgi, fiind mai apoi vândută sub această formă.

Drojdia inactivă este folosită cel mai des de vegani și vegetarieni, deoarece este o sursă bogată de proteine complete, având peste 55% proteină de calitatate. Cu un conținut de 18 amino-acizi, fulgii de drojdie intră în categoria proteinelor complexe și pe lângă acestea, conțin și 15 minerale.

Fulgii de drojdie conțin nu mai putin de 17 vitamine, dintre care toate vitaminele din complexul B (mai puțin vitamina B12) și vitaminele D, H și E. În compoziția ei se găsesc majoritatea aminoacizilor esențiali și săruri minerale, precum potasiu, fier, calciu, magneziu, fosfor, dar și lipide și glucide.

În legătură cu vitamina B12 – de care în special veganii și vegetarienii au nevoie pentru că persoanele care consumă carne sunt feriți de deficiența ei. Se pare că aceasta nu există în drojdie pentru că nu o poate produce, dar anumite suplimente de drojdie inactivă o conțin doar pentru că este ulterior adăugată de către producători.

 

Acest supliment alimentar nu conține gluten și are un nivel scăzut de sodium. Datorită acestor proprietăți, drojdia inactivă poate fi întrodusă și în diversificarea alimentară a copilului începând cu 6 luni.

Acidul folic din drojdia inactivă este binevenită pentru femeile însărcinate în primele trimestre de sarcină.

Curele cu drojdie inactivă sunt de mare ajutor persoanelor cu predispoziție către probleme cardiace, deoarece acest remediu ajută la îmbunătățirea funcțiilor inimii și sistemului circulator. În plus, are proprietăți de scădere a nivelului colesterolului, proprietăți antidepresive și tonic nervoase, fiind indicată și în tratamentul tulburărilor psihice cauzate de stres, dar și în boala Parkinson și în maladia Alzheimer. Cercetătorii mai susțin că această drojdie are efect regenerator, ajutând organismul să rămână tânăr.

Suplimetul alimetar este un bun aliat al frumusții, cei care consumă drojdia își mențin mai mult timp sănătatea pielii, a unghiilor și a părului, dar este recomandată și în curile de slăbire.

Datorită faptului că în drojdie se formează acidul glutamic, esențial pentru creier și direct răspunzător de gustul “umami”, cel mai bun gust pe care îl putem percepe, alimentele sănătoase, dar care n-au un gust atât de intens, se transformă atunci când în ele sunt adăugate drojdia. În așa mod ne amăgim simțurile gustative, iar creierul învață mai rapid să-și schimbe obișnuințele alimentare nesănătoase.

Pudra praf de drojdie inactivă are un gust asemănător cu cel al brânzei și poate fi folosit în combinații cu diferite alimente.

Doza zilnică recomandată de 2 linguri de pudră de drojdie inactivă conține următorii nutrienți:

Proteine  – 9 g (16% din DZR la adulti);

Vitamina B1 – 1,4 mg (DZR 1,1 mg la adulti);

Vitamina B2 – 0,7 mg (DZR 1,1 mg la adulti);

Vitamina B3 (Niacina) – 5,3 mg (DZR la adulti 14 mg)

Viatmina B5 – 0,4 mg (DZR la adulti  5 mg)

Vitamina B6 – 0,6 (DZR la adulti 1,5 mg);

Vitamina B9 (acid folic) – 0,042 mg/ 42 mcg ( DZR la femei insarcinate 600 mcg)

Zinc – 2 mg (DZR 22,5-50mg la adulti)

Energie – 80 de calorii;

Fibre solubile – 7 g;

Carbohidrati – 14 g.

 

Se poate presara in salatele, la salatele de vlastari si plantute, avand un gust delicios de branza slaba, insa consumul se recomanda sa fie cu masura. Mancata in exces poate chiar produce alergii la produs sau chiar probleme de digestie.

Se foloseste pentru a imbunatati valoarea nutritiva si gustul mancarurilor  si  ca agent de legare, ca inlocuitor de ou, in perisoare, drob ,etc.

 

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.