Coșul meu

0 produse
  • Acasă +
  • |
  • |
Prima pagină Alimente de bazaBULGUR 500g SanoVita

BULGUR 500g SanoVita

Preț6.89Lei
  • Cod:
    130
  • Greutate:
    0.500 Kg
Cuprins:

Ce este bulgurul?
Ce diferenta este intre bulgur si cuscus?
Ce gust are bulgurul?
Bulgurul - continut nutritional
Bulgur: beneficii pentru sanatate
Bulgurul si  dietele de slabire
Bulgur contraindicatii
Cum se gateste bulgurul?
Retete cu bulgur

Ce este bulgurul?
Ca provenienta, bulgurul (numit si  boulghoul, boulgour, bulghur sau bulghul) a ajuns in limba si gastronomia romaneasca pe filiera turceasca, dar originile sale le gasim in Anticul Orient Mijlociu.
Bulgurul este rezultatul prelucrarii mai multor tipuri de grau cu bob dur (in special Triticum Durum). Practic, boabele sunt tratate la abur, apoi uscate și macinate la o granulatie mare, obtinandu-se astfel un produs extrem de usor de integrat in retete, intrucat se gateste relativ repede, fierbandu-se scurt sau inmuindu-se in apa calda ori rece.
Bulgurul, ca si toate celelalte derivate integrale ale graului, este extrem de sanatos tocmai prin faptul ca nu a suferit prelucrari masive, care sa il faca sa isi piarda din calitatile nutritive. Este deja cunoscut la scara larga faptul ca o alimentatie sanatoasa are in componenta cereale integrale, in locul produselor procesate.
Ce diferenta este intre bulgur si cuscus?
Dat fiind ca aceste doua alimente au inceput sa primeasca abia in ultimii ani popularitatea pe care o merita, multa lume nu stie care este diferenta intre bulgur si cuscus. Desi, la baza, amandoua au boabele de grau si se folosesc in preparate similare, cele doua difera atat ca aspect, valori nutritionale, cat si din punct de vedere al modului de procesare.
Bulgurul este mai mare decat cuscusul, nu are forma aceea rotunjita, iar tratamentele care se aplica graului pentru a-l obtine au la baza aburii, nu apa, cum se intampla in cazul cuscusului.
Ce gust are bulgurul?
Bulgurul are un gust usor de nuca si o consistenta oarecum crocanta, datorita faptului ca boabele de grau nu au fost macinate fin si transformate in faina, ci macinate mare. Din acest motiv majoritatea consumatorilor il prefera ca adaos in salate, carora le da consistenta sau in forma de pilaf, pe post de garnitura.
Bulgurul - continut nutritional
Bulgurul contine:

vitamine din complexul B
magneziu
fier
managn
fibre
proteine
carbohidrati

In schimb, are un continut scazut de grasimi saturate, sodiu si colesterol, ceea ce il face potrivit pentru personele care tin o dieta alimentara fara sare sau doresc sa elimine kilogramele in plus.
O cana de bulgur gatit aduce organismului tau aproximativ 150 de calorii (83 de calorii pentru 100 de grame), ceea ce nu inseamna mult deloc, avand in vedere ca nu iti trebuie o cantitate mai mare ca sa te saturi.
Bulgur: beneficii pentru sanatate

Bulgurul are in compozitie multe fibre, din care majoritatea insolubile, cu ajutorul carora sprijina sistemul tau digestiv, ajuta miscarile peristaltice, combate constipatia si pastreaza o perioada lunga de timp senzatia de satietate.
Aceleasi fibre reduc secretia bilei si ajuta la prevenirea calculilor biliari.
Datorita continutului scazut de sodiu, grasimi saturate si colesterol, te sprijina in prevenirea afectiunilor cardiovasculare. Mai mult chiar, consumul de bulgur in mod regulat poate sa conduca la scaderea triglieridelor.
Vitaminele din complexul B prezente in bulgur, liamina, niacina si acidul folic sustin circulatia sanguina.
Mancarea pe baza de bulgur iti ofera energie datorita continutului de carbohidrati. In fapt, o cana de bulgur gatit contine aproximativ un sfert din necesarul zilnic recomandat de carbohidrati.
Prin continutul de fier, sprijina procesele din sange, intareste sistemul imunitar si te ajuta in dobandirea unei pieli elastice si sanatoase.
Magneziul pe care il aduce organismului tau, te va ajuta in buna functionare a creierului si a sistemului nervos in general.
Bulgurul este considerat de specialistii in nutritie un bun aliment antiinflamator.

Bulgurul si dietele de slabire
Dat fiind ca avem de-a face cu un derivat din grau, s-ar putea crede, la o prima vedere, ca bulgurul nu este recomandat in dietele de slabire. Realitatea este insa alta: nu trebuie sa te feresti de bulgur daca incerci sa scapi de kilogramele in plus, ci, dimpotriva, include-l in meniul tau zilnic si te va ajuta sa ajungi mai repede la rezultatele dorite. Sigur acum te-am facut curios. Iata si explicatia in cateva cuvinte: poti sa gatesti o portie rezonabila de mancare din numai 3-4 linguri de bulgur uscat, dat fiind ca boabele se umfla si aceasta cantitate nu iti aduce multe calorii, in schimb iti ofera un timp indelungat senzatia de satietate. Asadar, satul, ai sa fii mult mai putin tentat sa cedezi diferitelor ispite culinare care te pandesc la tot pasul.
Singura dieta in care bulgurul nu este potrivit este aceea gandita pe baza reducerii la minim a carbohidratilor, intrucat acest aliment contine carbohidrati. E adevarat insa ca in cazul bulgurului vorbim despre niste carbohidrati complecsi, care ofera organismului tau energie, de aceea in majoritatea dietelor el este permis, daca se consum

Costuri de livrare estimative

începe la 20.00Lei

Există în stoc

Cantitate:+-
Îmi doresc

Comandă rapidă

Completează cele 3 câmpuri
Noi vă vom contacta pentru finalizarea comenzii.
Produs Nou
BULGUR 500g SanoVita
BULGUR 500g SanoVita
Cuprins:

Ce este bulgurul?
Ce diferenta este intre bulgur si cuscus?
Ce gust are bulgurul?
Bulgurul - continut nutritional
Bulgur: beneficii pentru sanatate
Bulgurul si  dietele de slabire
Bulgur contraindicatii
Cum se gateste bulgurul?
Retete cu bulgur

Ce este bulgurul?
Ca provenienta, bulgurul (numit si  boulghoul, boulgour, bulghur sau bulghul) a ajuns in limba si gastronomia romaneasca pe filiera turceasca, dar originile sale le gasim in Anticul Orient Mijlociu.
Bulgurul este rezultatul prelucrarii mai multor tipuri de grau cu bob dur (in special Triticum Durum). Practic, boabele sunt tratate la abur, apoi uscate și macinate la o granulatie mare, obtinandu-se astfel un produs extrem de usor de integrat in retete, intrucat se gateste relativ repede, fierbandu-se scurt sau inmuindu-se in apa calda ori rece.
Bulgurul, ca si toate celelalte derivate integrale ale graului, este extrem de sanatos tocmai prin faptul ca nu a suferit prelucrari masive, care sa il faca sa isi piarda din calitatile nutritive. Este deja cunoscut la scara larga faptul ca o alimentatie sanatoasa are in componenta cereale integrale, in locul produselor procesate.
Ce diferenta este intre bulgur si cuscus?
Dat fiind ca aceste doua alimente au inceput sa primeasca abia in ultimii ani popularitatea pe care o merita, multa lume nu stie care este diferenta intre bulgur si cuscus. Desi, la baza, amandoua au boabele de grau si se folosesc in preparate similare, cele doua difera atat ca aspect, valori nutritionale, cat si din punct de vedere al modului de procesare.
Bulgurul este mai mare decat cuscusul, nu are forma aceea rotunjita, iar tratamentele care se aplica graului pentru a-l obtine au la baza aburii, nu apa, cum se intampla in cazul cuscusului.
Ce gust are bulgurul?
Bulgurul are un gust usor de nuca si o consistenta oarecum crocanta, datorita faptului ca boabele de grau nu au fost macinate fin si transformate in faina, ci macinate mare. Din acest motiv majoritatea consumatorilor il prefera ca adaos in salate, carora le da consistenta sau in forma de pilaf, pe post de garnitura.
Bulgurul - continut nutritional
Bulgurul contine:

vitamine din complexul B
magneziu
fier
managn
fibre
proteine
carbohidrati

In schimb, are un continut scazut de grasimi saturate, sodiu si colesterol, ceea ce il face potrivit pentru personele care tin o dieta alimentara fara sare sau doresc sa elimine kilogramele in plus.
O cana de bulgur gatit aduce organismului tau aproximativ 150 de calorii (83 de calorii pentru 100 de grame), ceea ce nu inseamna mult deloc, avand in vedere ca nu iti trebuie o cantitate mai mare ca sa te saturi.
Bulgur: beneficii pentru sanatate

Bulgurul are in compozitie multe fibre, din care majoritatea insolubile, cu ajutorul carora sprijina sistemul tau digestiv, ajuta miscarile peristaltice, combate constipatia si pastreaza o perioada lunga de timp senzatia de satietate.
Aceleasi fibre reduc secretia bilei si ajuta la prevenirea calculilor biliari.
Datorita continutului scazut de sodiu, grasimi saturate si colesterol, te sprijina in prevenirea afectiunilor cardiovasculare. Mai mult chiar, consumul de bulgur in mod regulat poate sa conduca la scaderea triglieridelor.
Vitaminele din complexul B prezente in bulgur, liamina, niacina si acidul folic sustin circulatia sanguina.
Mancarea pe baza de bulgur iti ofera energie datorita continutului de carbohidrati. In fapt, o cana de bulgur gatit contine aproximativ un sfert din necesarul zilnic recomandat de carbohidrati.
Prin continutul de fier, sprijina procesele din sange, intareste sistemul imunitar si te ajuta in dobandirea unei pieli elastice si sanatoase.
Magneziul pe care il aduce organismului tau, te va ajuta in buna functionare a creierului si a sistemului nervos in general.
Bulgurul este considerat de specialistii in nutritie un bun aliment antiinflamator.

Bulgurul si dietele de slabire
Dat fiind ca avem de-a face cu un derivat din grau, s-ar putea crede, la o prima vedere, ca bulgurul nu este recomandat in dietele de slabire. Realitatea este insa alta: nu trebuie sa te feresti de bulgur daca incerci sa scapi de kilogramele in plus, ci, dimpotriva, include-l in meniul tau zilnic si te va ajuta sa ajungi mai repede la rezultatele dorite. Sigur acum te-am facut curios. Iata si explicatia in cateva cuvinte: poti sa gatesti o portie rezonabila de mancare din numai 3-4 linguri de bulgur uscat, dat fiind ca boabele se umfla si aceasta cantitate nu iti aduce multe calorii, in schimb iti ofera un timp indelungat senzatia de satietate. Asadar, satul, ai sa fii mult mai putin tentat sa cedezi diferitelor ispite culinare care te pandesc la tot pasul.
Singura dieta in care bulgurul nu este potrivit este aceea gandita pe baza reducerii la minim a carbohidratilor, intrucat acest aliment contine carbohidrati. E adevarat insa ca in cazul bulgurului vorbim despre niste carbohidrati complecsi, care ofera organismului tau energie, de aceea in majoritatea dietelor el este permis, daca se consum